Prosjekt
Opplevelsesdesign/AR
Kunde
SpareBank 1 SR-Bank
Oppgaven

Banki er en online chatrobot som er i stand til å svare på spørsmål om bank og forsikring. Roboten ble lansert 5. januar på sr-bank.no. Siden da har Banki hatt nær 100.000 samtaler. SpareBank 1 SR-Bank bestemte seg for å utforske nye holografiske teknologier som Microsoft Hololens og kunstig intelligens for å gjøre interaksjon med kundeservice enda enklere.

Vår løsning

Vi hjalp til med å levendegjøre Banki til en virkelig unik kundeservice-chatbot. På Nordic Edge Expo ble Banki lansert i full 3D. Banki er den første kommersielle HoloLens-applikasjonen med full-dialog-stemmeinnkjenning og gir kundeservice for SR-Banks Smart bilforsikring. Banki følger brukeren, har en rekke forskjellige ansiktsuttrykk og forstår både tekniske og personlige spørsmål.

For å bringe Banki til liv samarbeidet vi med Boost.ai, Tom Idland og SpareBank 1 SR-Bank.