Prosjekt
Kampanje
Kunde
Lyse Energisalg AS
Oppgaven

Lyse Energisalg er ansvarlig for markedsføring og salg av Lyses strøm- og andre energiprodukter. De ønsket med denne kampanjen å videreutvikle og forsterke Lyse Energisalg sine hovedbudskap, forhindre/bremse churn og rekruttere nye strømkunder. De ønsket en tydelig, ‘frekk’ og mer målrettet kommunikasjon på tvers av alle kanaler.

Vår løsning

Vi ville videreutvikle det etablerte kommunikasjonskonseptet og skape en tydeligere Lyse-identitet i all kommunikasjon. Lyses hovedbudskap formidles gjennom en tenkt dialog mellom Lyse-kunder og konkurrenter som er spesielt aktive i regionen. På den måten gis tydelige svar til konkurrentenes viktigste salgsargumenter, samtidig som eksisterende og potensielle kunder får gode argumenter for strøm fra Lyse. Formålet er å være åpne og ærlige om hva Lyse leverer. Dialogen visualiseres med snakkebobler i dråpeform, et viktig profilelement i Lyse, og bruker fargene til de ulike aktørene for å understreke partene i dialogen. Resultatet er en direkte og litt ‘frekk’ kampanje med et tydelig grafisk uttrykk.